Trouwen, Heksen en een Nederlands feestje :)

27 oktober 2016 - Pittsburgh, Pennsylvania, Verenigde Staten

Dag vriendjes en vriendinnetjes daar ben ik dan alweer!

Met weer een heleboel leuke dingen maar vooral ook weetjes dit keer!

Zondag 16 oktober hebben Maren en ik meegedaan met Pink Zumba op zondagochtend (om 09:30!!!!!!!!!) Deze maand staat in het teken van (borst)kanker. Het was een super leuke les met zoveel mensen en verschillende instructors.

Woensdagavond ben voor het eerst naar de bioscoop geweest hier! Ik helemaal zo'n gigantische zaal in gedachten waar super veel mensen inkunnen met super grote eetafdeling etc. Eetafdeling was een beetje te vergelijken met die van Pathe Utrecht (ietsjes groter misschien) maar de zaal was te vergelijken met de kleine zaal in BiosWolff Nieuwegein bij cityplaza (de mensen die deze zaal kennen weten hoe groot het is...).Gelukkig zaten we maar met z'n 4e in de hele bioscoop dus ik had de ruimte. Het voordeel van deze bioscoop was wel de stoel! Deze kon namelijk in een ligstand! Heerlijk!! Kelly was zo slim om ons achter een rekje te plaatsen zodat we EN konden liggen EN onze voeten konden leggen op het rekje haha :D. Nu hoor ik je denken: Welke film?! We zijn naar: miss peregrine's home for peculiar children geweest (deze titel moet ik nog steeds opzoeken op google omdat ik het niet onthoud. Het was een goede film! Iets enger dan ik had verwacht. Ik had iets meer een film verwacht zoals Narnia ofzo. En ik wil niet veel verklappen maar in deze film hebben mensen geen ogen, zitten schrikmomenten en als je dan ook nog bedenkt dat de foto's waarop het verhaal is gebaseerd echt zijn dan denk je soms wel van uhmm.. okay....
(trouwens er zitten grotere zalen in die bioscoop hoor, tenminste dat begreep ik haha)

Vrijdagavond zijn we afgereisd naar Pittsburg, Pennsylvania. Veel kan ik me niet herinneren van de heenreis omdat ik veel heb geslapen.. Ik weet dat we rond 10 uur weg zijn gegaan en rond 2/3 uur daar waren. We hebben het weekend doorgebracht bij de ouders van Maren. Super leuk om die te ontmoeten en weer in een andere omgeving te zijn. Zaterdag begon de bruiloft met een dienst in de kerk. (ik moet hier wel even bij zeggen dat ik nog nooit naar een bruiloft was geweest, ook niet in Nederland). Na de kerkdienst zijn we naar een zaal gegaan waar alles mooi was versierd in geel en zwart (de kleuren van de footballclub de Steelers). Het bruidspaar is enorm fan van de club en daarom was alles in zwart/geel. Alle gasten kregen dan ook een weddingtowel. Dit idee is gebaseerd op de terrible towel. Dit handdoekje dragen sommige spelers bij zich en iedereen in het publiek zwaait er mee om de Steelers geluk te brengen.

IMG_1782 terrible-towel-lynn-stallworth IMG_1784

Ook heb ik tijdens de bruiloft kennis gemaakt met "the cookie table". Na het diner wordt er een tafel gevuld met allemaal soorten koekjes. Deze koekjes worden allemaal met de hand gemaakt, dat was te proeven! Heerlijk en zo veel verschillende koekjes!! Hieronder een foto (niet onze bruiloft maar zo krijg je een beetje een idee):
IMG_1776 DSC_0182

Hierbij ook wat meer informatie voor de liefhebber:

En natuurlijk het dansen mocht niet ontbreken! Hier in Amerika schijnen er verschillende soorten dansjes te zijn die vaak gedanst worden op bruiloften/feesten etc. Tijdens de bruiloft hebben we de "dollardans" gedaan. Het bruidspaar staat in het midden van de zaal en iedereen staat er in een rij tegenover (met allemaal 1 dollar in hun hand). Zodra de muziek begint betaal 1 dollar en heb je een paar seconde om met de bruid en/of bruidegom te dansen. Iedereen doet dat om en om. Twee andere dansen die we hebben gedaan vind ik een beetje op countrydansen lijken haha. Je kent het wel iedereen naast elkaar, alles 6000x herhalen en elke kant op. We hebben de "Cupidshuffle" gedaan en de "wobble".

Cupid shuffle: https://www.youtube.com/watch?v=TrqmmtaSTPM  kijk vanaf 1;03
Nu kreeg ik voorafgaand aan de wedding dit filmpje te zien van de Wobble (niet voor kinderen jonger dan 18, dus ik kreeg het al spaans benauwd).
https://www.youtube.com/watch?v=ZrTE6UNIuwY  Kijk vanaf 0;20
Maar in werkelijkheid ziet het er meer zo uit:
https://www.youtube.com/watch?v=siqrFpXBvBU  Kijk vanaf 0:30
Maaaaarrr.. ik kreeg complimenten en het is super simpel! Dus ik zeg girls! Nieuw uitgaansdansje als ik terugben hahaha

Deze week heb ik weer gezellig met de kids en de familie doorgebracht en ben ik weer lekker met Ashton naar het park geweest. Tenminste.. Ik ben erachter gekomen dat in dat park de film The Blair Witch Project is opgenomen voor een deel. Nou heb ik die film nog nooit gezien maar ik ben het ook niet meer van plan! Zeker niet na het zien van deze foto's ..
(GPS: 39.1274294, -77.3120449
Address: 16601 Black Rock Rd, Germantown, MD 20874)
IMG_1808

Leuk nieuwtje dan maar om mee af te sluiten?! Martina en ik gaan het nieuwe jaar in met niemand minder dan Hardwell!!! Super vet! Hij komt naar Washington DC dus dat wordt helemaal top!

Nou dat was het dan alweer.. (bassie en adriaan themesong... lalalala)

kusjes en knuffels xoxox

P.S. Wist je dat ze hier Starbuck Drive Thru hebben.
En weet je wat ik ook ben tegengekomen! De Amerikaanse versie van VIPOO! hahahah (sommige weten waar ik het over heb, lees vooral het etiket)

IMG_1792 IMG_1791

1. Hannemarie:
    28 oktober 2016
    Lieve Natasja,
    Zo leuk om je verslagen te lezen. Je kan wel zien dat je het heel erg naar je zin hebt.
    Je host family is vast heel erg blij met zo'n leuke Hollandse meid!!!!
    heel veel plezier nog, geniet ervan
    lieve groetjes
  2. Anita:
    28 oktober 2016
    Ja, ja en tussendoor ook nog tijd om te werken? Wij snappen wel dat jij de tijd van je leven hebt daar! Geniet lekker van alle indrukken en ervaringen! Ook al hebben we veel contact toch heel leuk om je gezellige verhalen / avonturen te lezen. Probeer het erin te houden! Luf joe,
    Moeders