The bad news is time flies. The good news is you're the pilot.

16 juli 2017 - Washington D.C., Verenigde Staten

Heey peepz!

Hierbij een midsummer blogje, want om eerlijk te zijn zijn er niet zoveel werkweken meer left als je kijkt naar de vakanties die nog gaan komen! Er zullen vast wat vraagtekens zijn bij de titel van mijn blog dus bij deze alvast de uitleg: de tijd vliegt hier maar ik ben de gene die beslist wat ermee gebeurd. Vandaar dat ik de laatste tijd ook nog lekker bezig ben om mijn bucketlist af te werken :D

Mijn vorige blog heb ik afgesloten met mijn verjaardagscadeau: tickets for the Total Package Tour including: New Kids On The Block, Paula Abdul and Boyz II Men! Zondagavond was het zo ver. Met z'n alle zijn we naar Verizon Center gegaan (centrum van DC). Wat drinken gehaald en toen begon het al heel snel: Boyz II Men opende de avond! Wauw nog steeds heerlijke muziek en wat zijn ze goed live! Hieronder twee filmpjes van "End of the road" en "I'll make love to you"
Bij "End of the road" kreeg ik aan het einde toch even kippenvel toen het publiek mee zong:

Natuurlijk waren ook Paula Abdul er en New Kids on the Block. Nu kende ik Paula Abdul niet echt (op 1 nummer na) maar New Kids natuurlijk wel! En wat geven die mannen een show weg! Ze zijn allemaal eind 40 maar dat zie je niet hoor, regelmatig showen zij dan ook hun six packs en spierballen ;). Hieronder wat foto's van iemand die dichterbij stond dan ik haha

IMG_8535IMG_8531IMG_8567IMG_8568IMG_8570IMG_8569

Toen was het maandag gewoon weer tijd voor een gewone werkweek: naar t zwembad, BouneU (een indoor luchtkussen hal) en nog meer leuke dingen. Zaterdag had ik een shoppdingdate met Svea. Svea was een au pair hier maar haar jaar zat er in December al op. Nu was zij terug bij haar familie voor 2 weken en dus hadden we gezellig afgesproken om te shoppen en een hapje te eten.

Vrijdag 7 juli was het zo ver en ging ik lekker alleen een weekendje naar New York om nog wat bucketlist dingen af te werken. Om kwart over 2 ging de wekker want om kwart over drie zou de Uber voor de deur staan. Hij was mooi optijd en heeft in een keer goed gereden naar Union Station. Vanaf Union Station vertrok mijn bus naar New York. De rit heen duurde zo'n 5 uur ipv 4 omdat de chauffeurs moesten wisselen ivm rij-tijd. Eenmaal in NY aangekomen regende het super hard.. dus mooi m'n gele poncho aan gedaan en snel naar starbucks gerend om op te warmen. Na een lekkere cappuccino opweg. Ik heb er dit keer voor gekozen om de ultieme toerist uit te hangen en de BigBus te gebruiken (ja zo'n dubbeldekker) omdat het erg warm was en ik daarom geen zin had om alles ondergronds te doen met de metro, en zo zie je nog eens wat! Ook kon ik daarbij kiezen of ik een cruise langs Statue of Liberty en Ellis Island wilde doen of een nighttour door New York. Op vrijdag heb ik Flatiron building, Brooklynn Bridge, The Palace (gossip girl), Chinatown bezocht. Ook heb ik de cruise gedaan langs Statue en ben ik in de avond naar de Broadway musical Miss Saigon geweest. Na de musical was het tijd om naar mn hostel te gaan. Voor het eerst een kamer geboekt waar je met een vreemde op de kamer slaapt en alles deelt met je verdieping (toilet, badkamer etc.). Mijn kamer was dan ook klein met twee bedden, een wasbak en twee kluisjes voor je spullen. Het toilet en de douche waren op de gang, die moesten we delen met nog twee kamers. Er zat wel ontbijt bij dus na een bagel en een glas orange juice ben ik met mijn appeltje weer opstap gegaan. Zaterdag heb ik Grand Central station, Empire hotel (gossip girl) en central park gedaan. Martina was samen met Ilse ook in NY en dus hebben we lekker gepicknickt in central park. Aan het einde van de middag ben ik richting de bus gaan lopen. Onderweg nog wat eten en drinken gehaald voor in de bus en toen opweg naar huis. Ik was mooi op tijd op Union station zodat ik nog de metro kon pakken naar mijn metrohalte. Vanaf daar heb ik weer een Uber naar huis gepakt. Dat duurde even want de Uberdriver nam wel 6x de verkeerde afslag naar het metrostation (je kan namelijk volgen waar hij rijdt). Ik doe meestal Uberpool, dan deel je de Uber met iemand die bij jou in de buurt moet zijn, ik heb nog nooit iemand anders in de Uber gehad maar dit keer stond er een jongen te wachten die ook naar Clarksburg moest en dus deelde wij een Uber. Eenmaal in de Uber had de driver een adres maar dat was niet mijn adres en ook niet zijn adres. Na veel verwarring heb ik mijn adres ingevoerd en heeft hij mij eerst afgezet thuis. Toen ik 10 min. later thuis uit het raam keek stond de Uber er nog steeds om het adres te zoeken van Sean.. (ja zo heette ie, meer weten? 22 jaar, werkt bij Siemens, komt uit Delaware maar heeft hier familie en vrienden).
IMG_8778IMG_8795IMG_8845IMG_8865IMG_8872IMG_8874IMG_8913IMG_8897

Toen was het weer tijd voor werk, nouja werk, ik ben lekker met de kids naar het zwembad geweest en naar Six Flags! Wat een heerlijke dag, heerlijk weer, kids luisterden super goed, kortom geslaagde dag! Nouja op het water na dan. Je kent wel zo'n attractie met die boomstammen eh.. nee ik ben er niet eens in geweest dat ik nog het ergste. Er is dus een "splashzone" als er een boomstam naar beneden gaat wordt dat deel van de straat dus helemaal nat. Kinderen gaan daar soms staan voor de grap om helemaal nat te worden. Nou ik liep daar dus lekker met de kids, diep in gesprek en niemand die mij waarschuwt eh! Zeik-, maar dan ook zeiknat! Alles; tassen, kleding, haar, we waren allemaal gewoon doorweekt! En lachen joh iedereen! GRAPPIG JOH! Gelukkig was het warm weer en waren we aardig snel weer droog!
IMG_9049IMG_9043IMG_9019IMG_9006IMG_8969

Nou jongens dat was het dan wel weer denk ik! Zondag is het zo ver en komen mijn vriendinnetjes eindelijk!!!!!Woehoeeep

Talk to you in a while, crocodile!