Goede tijden, slechte tijden

21 mei 2017

Dag lieve vrienden en familie,

Ten eerste wil ik jullie allemaal onwijs bedanken voor de super lieve kaartjes en cadeaus!!!! Ik was zo verbaasd! Het grappige was ook wel dat ik nog zat te zeuren dat ik helemaal geen kaartjes had gehad (dinsdag) terwijl mijn verjaardag een dag later was.. ze zouden toch niet allemaal te laat zijn? Nee hoor, lieve mams had ze allemaal meegenomen! En wat waren het er veel! Ook leuke tijdschriften, boekjes en snoepgoed gehad! Thanks guys! xx
IMG_7124IMG_7125IMG_7126IMG_7127
Maar voordat moeders aankwam had ik nog school. Zaterdag en zondag 7&8 mei ben ik naar "school" geweest. Nouja wat je school kan noemen dan. Wij weren opgewacht bij Union Station voor onze "travel class". Wij zouden een tour door DC doen en als eindopdracht moesten wij een travelguide maken. Eenmaal daar moesten we inchecken en dat was het?! De leerkracht ging er vandoor: zoek t zelf maar uit? Uhm sorry? Ja we moesten zelf door DC wandelen, zonder gids of iets.. (we moesten vantevoren wel een route maken zelf, gewoon op logische volgorde leggen, maar wij hadden eigenlijk verwacht dat er wel een guide zou zijn die ons het een en ander ging vertellen, nou nee. Ook zondag niet, dus ik heb $275 dollar betaald voor... lucht? Oh en het gebruik van een pen om in te checken.?! Maar ik kan nu wel eindelijk zeggen dat ik al mijn punten binnen heb en dus klaar ben met school! HIP HIP HURAY!

Maargoed leuker nieuws!
Op dinsdag 9 mei kwam mijn lieve moeders eindelijk de oceaan over! Samen met de kids na school naar het vliegveld gereden om haar op te pikken. De kids hadden een sign gemaakt zodat ze ons zo zou zien... uhm het was zoooo druk jeetje haha en kleine kids die een bordje vasthouden.. hahah t idee was leuk, uitvoering wat minder. Ashton werd dan ook bijna overreden door iemand met zo'n kar met 6 koffers omdat Ashton er niet bovenuit kwam en hij Ashton dus niet zag... Maaaaar na een paar minuten was ze er! Wat super fijn! En toen,, opweg naar huis. Wat de heenweg zon 50 min. duurde duurde de terugweg zo'n 100 minuten jaa jongens bijna twee uur is dat!

IMG_7100IMG_1831

Eenmaal thuis wat spullen uitgepakt en lekker gegeten. Woensdag was my birthdaaaaay! Ohyeah! In de ochtend verrast met dus al die kaartjes en cadeautjes! De rest van de dag lekker rondgereden door Clarksburg en Germantown en natuurlijk  Wallmart en Target onveilig gemaakt! ;) In de avond zijn we heerlijk uiteten geweest bij Red Lobster! Omg jummie! Wel jammer dat ik 7 keer teleur werd gesteld.. elke keer werd er happy birthday gezongen maar niet voor mij, guess dat 10 mei druk was in het ziekenhuis! De 8ste keer was het dan toch voor mij en kreeg ik een schattige brownie met een kaarsje!

Donderdag erg slecht weer, water liep over de straten, dus maar lekker naar wat winkels geweest en lekker samen geluncht bij Corner Bakery. Vrijdag was het zo ver! Dagje DC met hotel en in de avond Nationals Baseball Game. Hele dag super mooi weer gehad! Heel veel kunnen zien in DC (national Mall met Capitol, Washington Monument, World War II monument, Licoln Memorial etc.) White house noem het maar op. En toen helaas, drup op mijn schouder, nee geen vogelpoep, dat was dinsdag op het schoolplein, nu was het regen.. Snel naar fiveguys voor een burger maar tijdens het eten kregen we bericht dat de game was afgelast.. Gelukkig werd ie verplaatst naar zondag, mama kon dus toch nog mee! Zeiknat van de regen naar het hotel gegaan en daar lekker een wijntje gedronken en filmpje gekeken. Zaterdag hebben we ons zeker vermaakt in het bijna lege Madame Tussauds. En dan zeggen ze wel eens over mij; nou natas! Doe is normaal, Ehm zo moeder zo dochter eh.. daar zijn we maar weer achtergekomen in Tussauds, right mom? ;)
IMG_1895IMG_2076IMG_1835IMG_1837

Zondag was het dan finally tijd voor de game! Nats vs. Phillies. Na een hapje te hebben gegeten met z'n drietjes (want jaaa Tinus was ook mee, geselieeeh!) op naar het stadion. Het was bobbelhead avond dus rijen dik stonden ze voor de gate. Maar mevrouw Kaper had een plekje gevonden dicht bij de ingang en dus waren we zo binnen, nouja na wat gebeuk Nederlandse scheldwoorden dan. Alle drie een bobbelhead gehaald en op naar ons plekkie. Spannende wedstrijd maar we hebben gewonnen! Woepwoep!
Maandag zijn we met Ashton naar de dierentuin geweest in DC. Het was super weer! Na ons bezoekje lekker een ijsje gegeten en toen besloot meneer een dutje te doen zodra we de ijssalon verlieten. Geslapen in buddy; check, metro: check, auto: check pas thuis werd hij weer wakker haha. Geslaagd dagje dus!
IMG_7424IMG_2124IMG_2097
IMG_2135IMG_2164IMG_2277IMG_7505

Dinsdag nog even naar de outlets geweest en zumba gedaan! Jaa moeders deed ook mee! Super leuk :D Na ons bezoekje aan de sportschool lekker naar Outback geweest voor een stukje steak! Daar werd gezonden voor moeders omdat zij die dag erna jarig was. Super leuk geregeld! Woensdag was het dan alweer tijd om mama naar het vliegveld te brengen. Ik heb zo ontzettend genoten <3

Gisteren (zaterdag) was het tijd voor het Relay for Life weekend. Dit weekend staat in het teken van "kanker". Met z'n alle verzamelen we voor en tijdens het event geld in voor ACS (American Cancer Society). Ik wil dan ook de mensen die op mijn pagina gedoneerd hebben super erg bedanken! Het doel was om met z'n alle $75.000 op te halen en vanochtend stond de teller op $93.000 !!! Onwijs bedankt!
IMG_7661

Het was fysiek en mentaal best een zware dag/nacht. We begonnen rond 12:00 met het opzetten van de verkooptent (hier verkochten we wat kleine spullen zoals zeepjes etc.) en de slaaptent. Toen alles klaar was begon om 14:00 het event. De eerste ronde was de survivors lap. Een rondje om het veld voor alle "kanker" survivors. Maar ik moet zeggen, voordat het event begon kon iedereen een luminarie maken. Dat is een zakje waarop een sticker gaat met jou boodschap. Dit zakje wordt aan het einde van de avond aangestoken. Het evenement was op een footballfield en rondom liep een track. De hele baan stond vol met zakjes voor overlenden of vechtenden. Als je dan het groepje survivors ziet en kijkt naar het aantal zakjes krijg je daar toch een brok van in je keel. Zo veel zakjes en zo'n klein groepje dat wandelt. pff heavy.
IMG_7633IMG_7651
IMG_7667IMG_7668IMG_7669
Ook ik heb zakjes gemaakt, 3 om precies te zijn. Niet allemaal zijn zij overleden aan kanker maar het waren allemaal vechters! <3 (tekst is blurry, klopt vond het toch iets te persoonlijk).

De rest van de dag hebben we wat spullen verkocht, rond gelopen, spelletjes gedaan en natuurlijk geluisterd naar elkaars verhalen. In de avond werden alle zakjes aangestoken, zo mooi, maar zo veel! Rond een uurtje of 11 kwam iedereen samen op het veld en herdachten we onze overleden vrienden en familieleden. Zo'n 20 minuten stonden we met z'n alle muisstil op het veld te kijken naar een diashow met foto's van onze strijders. Zelf als ik het nu weer typ krijg ik weer kippenvel en tranen in mn ogen. Baby's, peuters, tieners, ouderen alles kwam voorbij.. Om 01:00 hebben Maren en ik een half uurtje zumba gedaan om weer even warm te worden. (de hele nacht door waren er activiteiten zoals yoga en zumba etc.) Daarna ben ik even de tent in gegaan voor een dutje. Sportbroek over mn sportlegging, hempje, t-shirt, trui en twee vesten en een slaapzak verder heb ik even mn ogen dicht gedaan. Nu moet ik zeggen op de grond van een tent liggen is nou niet echt comfortabel maar ik kon at least even een powernap doen. Rond een uurtje of 4 werd ik wakker en hebben we de tent en alles afgebroken want het evenement was om 05:00 afgelopen.
Voor de mensen die zich afvragen waarom het van 12:00 tot 05:00 de volgende ochtend is is omdat we op deze manier (een klein beetje) meemaken hoe iemand zich voelt die vecht tegen kanker. De hele nacht doorhalen, actief zijn, moe zijn, emotioneel zijn etc. Maar het evenement stopt in de ochtend vanwege HOPE. Hoop op gezondheid, hoop op minder pijn, hoop op rust. Vandaar het woord HOPE op de tribune. Ik moet dan ook eerlijk zeggen dat ik me nu ook best bleegh voel. Na thuiskomst rond 6 uur heb ik snel gedoucht en ben ik nog even mn bed ingedoken. Vandaag dus lekker rusten en relaxen.

Dan ga ik toch mn blog afsluiten met leuk nieuws! Voor de mensen die het nog niet wisten: in september komt mijn lieve tante naar Florida!!!!!!<3 Ik vlieg ook naar Florida en daar gaan wij samen heerlijk touren met de auto, uitrusten, zwemmen, naar het strand kortom onwijs genieten dus! Ik kan niet wachten!!!!! Jullie moeten dus nog even wachten op mijn terugkomst! Dat wordt waarschijnlijk het laatste weekend van september.

Nou lieve schatten,
Ik spreek jullie,

xoxo

1. Anita:
    21 mei 2017
    He lieffie, ik heb ook zeker genoten! Wat een ervaring en wat een geweldige gids ben je! We zijn super trots op je medewerking voor de actie tegen kanker! Wel balen voor ons dat je pas eind september naar huis komt .... Maar lekker vakantie vieren met je tante hebben jullie wel verdient! Tot gauw