Isn't it ironic!?

9 november 2016 - Baltimore, Maryland, Verenigde Staten

Well hello there..

Er is zoveel gebeurd dus be prepared. Na het "weddingweekend" was het een bijzondere week op de school van Ashton en Anneke. Elke dag moesten ze iets speciaals aan:
Maandag: iets roods
Dinsdag: Sportsjersey of sweatshirt
Woensdag: Career outfit
Donderdag: Cape of superhero outfit
Vrijdag: crazy hair of een hoed/muts
Zie hieronder een aantal foto's:

IMG_1909 IMG_1905_2 IMG_1866_2

In het weekend zijn Martina en ik weer naar Georgetown geweest omdat mijn "old Amsterdam" kaas op was.. Even nieuwe gehaald dus (9 dollar!:( maar het is zo lekker!!). Ook hebben we heerlijk pizza gegeten bij Capitol Lounge en zijn we daarna door DC gewandeld om DC by night te zien:

IMG_1950IMG_1947IMG_1981

Ook die dag hebben we weer veel gelopen: 15.4 km!
Zondag dus lekker uitgerust en samen met Maren (mijn hostmam) "Me before you" & "Mike and Dave need weddingdates" gekeken.

Maandag was het zo ver!! Halloween!! Anneke mocht verkleed naar school en Ashton, Maren en ik zijn rond 11 uur gaan kijken bij de optocht van de school. Super leuk om alle kids verkleed te zien. Na school hebben de kids en ik nog een beetje het huis versierd met spinnenwebben en hebben we snel subway gegeten. Toen was het tijd om onze outfits aan te doen: Black Widow (marvel), Captain America (Marvel), Alice in Wonderland en Dorothy (met hondje Toto natuurlijk).

IMG_1888 IMG_2057 IMG_2049IMG_2044

Toen iedereen klaar was zijn we op pad gegaan! Op naar het snoep! Samen met de buren hebben we door de wijk gelopen en alle huizen en kostuums bewonderd. Sommige huizen waren zo eng dat ik wat kinderen op moest vangen die bijna van de trapjes vielen maar het was super leuk om te zien dat iedereen zoveel energie steekt in Halloween. Zelf was ik af en toe ook wel een beetje bang moet ik toegeven hoor hahah ;)

Vrijdagavond kwam Martina gezellig logeren omdat we zaterdagochtend op reis gingen, naar: Baltimore! Woep woep..

" Good morning Baltimore
There's the flasher who lives next door
There's the bum on his bar room stool
They wish me luck on my way to school "

Met de metro zijn we naar Union Station in DC gegaan en vandaar hebben we de bus gepakt naar Baltimore. Eenmaal daar aangekomen bleek dat de bushalte in de middle of nowhere was. We hebben toen de tomtom op onze telefoon aangezet en zijn begonnen aan onze reis naar het hotel (39 min walk). Na een paar minuten kwamen we bij een parkeerplaats waar ze, laten we zeggen, geld aan het verdienen waren (denken we), vage buurt. Dus zijn we snel doorgelopen naar het baseballstadion waar veel leven was. Vanaf het baseballstadion was het nog een paar minuten lopen naar het hotel maar de weg erna was toch een beetje, hmm jaa wat zullen we eens zeggen, creepy? Laten we het er gewoon op houden dat ik blij was dat we samen waren en dat ik er van z'n lang zal ze leven niet 's nachts ga wandelen. Eenmaal aangekomen bij het hotel spullen gedropt en door gelopen naar het Washington Monument en hebben we (de eerste in de VS gebouwde) rooms-katholieke Kathedraal bezocht: "The Baltimore Basilica, America's first Cathedral." Binnen een kaarsje aangestoken en toen weer door naar de "Inner Harbor." Als je naar Baltimore gaat moet je bij de Inner Harbor zijn, daar is leven en toerisme. We zijn daar dan ook naar de grote boekwinkel "Barnes & Nobel" geweest om vervolgens een hapje te eten bij het Hard Rock Cafe.

IMG_2336 IMG_2207 IMG_2208 IMG_2189

Toen wij 's avonds terug liepen kwamen wij vlak bij ons hotel stil te staan achter twee (Amerikaanse) vrouwen. Deze vrouwen bleken bij ons in het hotel te zitten. In de lift begon een van de vrouwen ons te vertellen over de verschrikkelijke nacht die ze hebben gehad in het hotel. Er bleek 's nachts dus een vrouw op straat geroepen te hebben: "get off me!" "RAPE!" "HELP!". Met een naar gevoel liepen wij naar onze kamer en ja, wij sliepen aan de voorkant van het hotel. Na de deur op 6 sloten gedaan te hebben en de gordijnen dicht hebben we gedoucht en hebben we heerlijk geslapen! Dat extra uurtje deed het hem.

Vol goede moed gingen wij naar het ontbijt maar die moed zakte als snel weg. Alle tafels waren bezet. bijna alle eieren waren op en als kers op de taart (waar ik best zin in had toen) zat er naast bij iemand het ei van mn brood te kijken.. Dan maar een appel mee voor onderweg want een stevig ontbijt zat er dus helaas niet in.

Eenmaal bij de haven aangekomen zagen wij een rij!!! Maar waarvoor? Toen ik het even navroeg in een winkeltje bleek het "pay what you want day" te zijn in het Aquarium (daar wilden we juist naar toe gaan die dag, dat meen ik). Maar... Aangezien ik een heleboel abonnementen heb hier voor pretparken en dus ook voor het aquarium konden wij gelijk doorlopen! VIP ingang enzo.. Maar voordat we naar het aquarium gingen zijn we naar twee schepen geweest nouja een duikboot (WWII) en een museumschip (last survivor Pearl Harbor). De USS TORSK (duikboot) was leuk maar ik zou er niet in kunnen wonen haha beetje benauwd allemaal, kleine doorgangen enzo.. ;) De USCGC TANEY daarentegen was veel groter! Maar dan zou ik wel de bedden veranderen en de keuken wat opschonen ;) oh en er dwalen geesten rond las ik laatst (maargoed dat ik het achteraf heb gelezen..)

"It is said to be haunted by former crewman whose apparitions are seen and footsteps and voices are heard on board at the ship museum. Voices have been heard over the ship’s PA, which is no longer in operation"

IMG_2201 IMG_2233 IMG_2335

Om 12 uur was het tijd om via de snelle weg het aquarium in te gaan. Wauw! Super leuk om te zien/doen. Ze hebben zelfs dolfijnen! Had ik niet verwacht (okay Anneke had het verklapt maar anders had ik had ik dat echt niet verwacht). Ook hebben ze slangen, loslopende tarantula's en loslopende giftige kikkers dus je moet wel kijken waar je loopt! Enenen!! Ik heb een kwal aangeraakt! Goed eh! Zo trots op mijzelf! Na alle mooie dieren gezien te hebben zijn we naar de top van de Empire State Building gegaan waar je over heel Baltimore kon kijken. Erg indrukwekkend om alle foto's en teksten te zien en te lezen over de aanslagen van 9/11.

IMG_2306 IMG_2309

Als afsluiting van ons weekendje hebben we onszelf even gekieteld en hebben we luchtjes gekocht in de uitverkoop! Calvind Klein die ik van de Douglas heb normaal zo'n 80 euro nu overal in de aanbieding ik zag het.. Nu was het 100ml en 200ml bodylotion voor 39.99 dollar! Inpakken en wegwezen dus! Op naar Five Guys voor een burger en door naar het busstation. Dit keer had Martina een goede route gevonden dus zijn we met een gerust hart, in het donker, naar het busstation gelopen.

Okay ik zie dat mijn blog erg lang wordt maar ik wil afsluiten met de verkiezingen. Ik heb veel appjes gekregen over de uitslag en ja het leeft hier enorm. Maryland is een "clintongebied" dus iedereen is hier aangeslagen en op Facebook zie ik niets anders dan haat. Ik ben enorm benieuwd wat de toekomst gaat brengen.. We gaan het meemaken.

Nou bedankt als je tot hier hebt gelezen! Bikkel :D

Tot snel maar weer!

xkuskusknuffel

P.S. Isn't it ironic is van een filmpje wat Martina en ik hebben gekeken en nog steeds om moeten lachen: https://www.youtube.com/watch?v=vJLiqR0rVDE&t=29s

P.S.NOGEENKEER. ik heb weer een filmpje toegevoegd!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl