Time flies!

15 oktober 2016

Daaaaaaaarrr ben ik weer! Dat was snel eh! 10 dagen! Maar er is ook weer veel gebeurd :D

Door de weeks ben ik lekker aan het werk en doe ik leuke dingen met de kids en de familie. Ik heb een kindgesprek bijgewoond over Ashton op zijn school. Super leuk om te zien hoe zij te werk gaan op de basisschool en waar ze aan werken etc. Ik ben bekend met het maken van groepsplannen maar zij hebben van elke leerling een document van 52 pagina's!!! I know right...

Ook heb ik mijn eerste LCC-meeting gehad. Deze meeting is met andere au-pairs die bij mij in de buurt zitten. We hebben een ice-cream party gehad waarbij iedereen zichzelf heeft voorgesteld en we natuurlijk ijs hebben gegeten. Ik moet zeggen er zitten enorm veel duits-sprekende aupairs in mijn buurt. Het leuke is dan ook dat niet iedereen weet dat ik Duits best goed kan volgen ;)

Vorige week zaterdag ben ik met Kelly (een au pair uit de buurt) naar Tysons Corner geweest; wauw! wat een groot winkelcentrum! Je kan daar best 2 weken doorbrengen haha. Ik kan alleen niet zo goed slagen in de winkels hier maar dat is ook wel weer goed voor mijn portemonnee ;)

Zondag zouden we eigenlijk een White House tour doen maar dit bleek 08:00 's ochtend te zijn.. I know het valt best wel mee maar ik moet 20 min met de auto en dan nog 45 min met de metro om in de stad te komen (Washington DC). Best vroeg vertrekken dus.. Daarnaast was er een beperkt aantal kaarten, kortom we zijn niet gegaan. Wel ben ik die dag naar mijn allereerste sportwedstrijd geweest: Baseball! Het waren de Washington Nationals tegen de Dodgers uit LA. We hebben gewonnen met 5-2! Maar nu liggen we eruit helaas.. Maar wat een sfeer en wat een mensen (41.000!) Geweldig! Ook de mensen in de lounges waren erg aardig! Iets te aardig. Een man die daar kaarten had kwam constant naar ons toe met blikjes drinken en fruit en vroeg of wij interesse hadden in een plekje in de lounge. Natuurlijk! Maar er mocht er steeds maar 1 mee! Uhm denk je dat ik dom ben Mark? (zo heette die). Ik heb van mijn papa en mama geleerd dat ik niet met vreemde mannen mee mag gaan! Dus nee bedankt. Gelukkig was er een fan van de Dodgers die ons hielp en de man wegjoeg (zij werd ook wel de pitbull genoemd). We hebben hem daarna ook niet meer gezien! In de avond heb ik gezellig bij Martina gegeten want haar hostparents hadden mij uitgenodigd :) Ik heb de lekkerste mac 'n cheese gegeten!! hmmmmm

IMG_1337 IMG_1327

Afgelopen woensdag ben ik gezellig met de kids naar de dierentuin geweest want de kids waren lekker vrij! Samen met de dubbele kinderwagen in de metro, puik plan maar niet heus. De metro heeft van die palen in het midden waar de dubbele kinderwagen niet doorheen past.. Ik moest dus steeds tegen de deur aan staan maar op de deur stond een sticker: NIET TEGEN DE DEUR LEUNEN! ja wat willen ze nou?! Maar eenmaal in de dierentuin aangekomen hebben we ons prima vermaakt en het weer zat ook mee!

IMG_1446 IMG_1384

Donderdag- en vrijdagavond heb ik etentjes gehad vanwege Simone d'r vertrek en verjaardag. Donderdags zijn we met de familie uit eten geweest naar de Melting Pot, heerlijk! Echt een aanrader (lekker fonduen!) En vrijdags zijn we met vrienden naar een Grieks restaurant geweest, ook heerlijk! Daar heb ik octopus gegeten, eenden kebab, zalm kebab en nog meer bijzondere dingen. Maar alles was heerlijk!

Vandaag had ik weer met mn maat Martina afgesproken in dit keer Georgetown. We hebben heerlijk op het terras van de starbucks gekletst daarna geshopt en toen kwamen we een foodmarket tegen. Nou denk je ja wat is daar nou bijzonder aan nou dat zal ik je vertellen. Ze verkochten daar namelijk: Old Amsterdam! Wij natuurlijk een stuk gekocht kaas gekocht en een brownie als lunch.

IMG_1494 IMG_1495

Na de brownie zaten we zo vol dat we maar 1 hapje kaas hadden genomen dus de rest kunnen we lekker bewaren en thuis opeten! Maar wat was dat ene hapje oude kaas heerlijk! Na die brownie moesten we natuurlijk calorieen verbranden dus zijn we teruggelopen naar Washington centrum, tenminste dat dachten we maar toen kwamen we ineens het Louvre tegen?! Just kidding maar het lijkt erop toch? haha

IMG_1610 IMG_1637

Na een heerlijk typisch Philly broodje (broodje steak met kaas) te hebben genuttigd in het park zijn we terug naar huis gegaan. Zeker een geslaagde dag! In totaal hebben we vandaag 14 km gelopen! Trots op ons!

IMG_1599 IMG_1535 IMG_1570

Morgenochtend moet ik weer vroeg op want ik ga meedoen met PinkZumba. Allemaal gaan we in het roze dansen voor borstkanker. By the way dit wordt de derde keer zumba deze week!

Nou jongens en meisjes, dames en heren,
Dit was het dan weer. Gedraag jullie en ik laat snel weer wat van me horen!

De groeten! x

p.s. nieuwe foto's staan erbij!